3 juli - Sölvesborg - Killebomfestivalen

Det var en gång...
Nä då! Torsdagmorgon och Killebomsfestivalen i Sölvesborg stod på schemat.
Åkte med hjälp av bussar upp till Sölvesborg.

Väl där så letade jag upp den "stora" scenen och tog plats, ca 4 timmar innan showen skulle starta.

Strax efter halv 8 så blev tjejerna presenterade = Aj aj aj min hals!
De började med Mango naights där tjejerna lyckades vältaut en hel vattenflaska, fortsatte sedan med Life is a holiday där Emilie ramlar på en halv klädnypa, sedan blev de det underbara Ted Gärdestad medlyt och jag menar verkligen underbara! Det var något specielt med det igår!
Sedan blev det fartfyllt med Sommarnatt, direkt efter kom Love alive, som skickade vidare till Vamos vamos. Och efter dessa fantastiska låtarna kom medlyt som jag personligen Älskar!
Ja det var Schlager medlyt och nu ljuger jag verkligen inte när jag säger att jag var den enda som sjöng början! Men jag lovar er, att det ska ni slippa höra på videon sen. Okej, mig får ni la höra ganska mycket ändå.
Sedan var det dags för att avsluta hela showen eller konserten, ja vad ni nu vill kalla det.
Som vanligt avslutades allt med Smiling in love. Där Oh ah, oh-baba-doa'des väldigt mycket. Det blev även konfettiregn, hjärt konfetti är alltid trevligt!
Sedan var det autografkön som gällde, tyvärr var jag tvungen att skynda mig igenom där. Inte kul! Men lämnade i alla fall över present och grattiskort till Emilie eftersom hon nyligen fyllt år.
Kramade om tjejerna och sedan blev det till att Springa till tåget för att inte missa sista hem.
Kom trött hem mitt i natten och ja, nu är jag här.
Skall snart sätta igång att klippa film, så vi hörs!

Gävle nästa!

Smliing in love
Emma


Bilder från kvällen...

     
     
Copyright Emma Bergström

Kommentarer
Postat av: Emilie Rosén (caracola)

Villa bara kika in och tacka så jättemycket för den fina presenten jag fick igår.. Blev verkligen glad och överraskad. Jag satt och spelade yatzy (med mig själv då vi hade separata rum) hela kvällen =). Kram Emilie Ps. gud vilken fin sida ni gjort!!!!

2008-07-04 @ 17:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0